Sunday, May 24, 2009

Sayang Mak....

24.05.2009

Semalam aku bermimpi....

Mak "pergi" tinggalkan aku.... aku menjerit sampai terjaga.. tengok jam baru pukul 12.45am.. huh awal lagi.. terasa nak telefon mak.. tapi risau ganggu tidur mak.. mak sekarang susah nak dapat tidur yang nyenyak.... Tengok Hp.. coverage 1 bar, terus bangun dan keluar.. risau kalau tak dapat panggilan masuk...
Dah pukul 1.30am tak ade sesiapa pun call.. Sambung tidur.. tapi asyik-asyik terjaga.. pukul 2.15am, jam 3.25am, pukul 4.00am, pukul 5.00am.. fikiran tetap pada mak.. jantung berdegup kencang.. hati meronta-ronta nak telefon mak.. 5.30am seperti biasa rutin Ahad ku bermula.. cepat2 mandi dan solat subuh.. doaku panjang sedikit hari ni semoga diberi kesejahteraan pada Mak.. Cepat-cepat kejutkan anak-anak.. tak sabar rasanya nak pergi jenguk Mak.. Tak tergamak nak telefon mak lagi sebab mak selalu akan tidur semula selepas solat subuh dan mengaji quran..
Lepas hantar Luqman dan Tasnim ke Sekolah, aku menghala ke rumah mak... jantung terus berdegub kencang, hati tetap rasa tak tenteram..
Sampai di rumah terus cari mak.. mak sedang lena di ruang tamu, wajahnya tenang, aku renung wajah mak.. sampai mak terjaga.. Mak hairan tengok aku.. menjelma di rumahnya pagi-pagi buta, tak pernah aku singgah rumah mak pagi-pagi Ahad kalau tak ade hal yang nak diuruskan. Hati tersenyum semula...
Semoga Allah merahmati kehidupan mak.. dan panjangkan umut mak..
Mak, saya sayang mak...

No comments:

Post a Comment