Monday, November 14, 2011

Senja di Tanjung Sanctuary


14.11.2011, Hari yang baik, cuaca cerah, jam dah menunjukkan 7:10pm, dah maghrib, di kejauhan kelihatan kerlipan cahaya dari bot2 nelayan yang sudah rancak menyauk sotong. sekarang musim sotong. 


Maafkan kamera telefon bimbit saya yang agak kurang "sharp". Tujuan sebenar nak captured Pulau Rebak Besar yang nampak jelas dihadapan saya, Si situ bersembunyinya Rebak Island Resorts - A Taj Hotel. Rindunya saya dengan tempat itu, [tapi jgn panggil saya kerja di sana lagi :p]

 Ini captured dari sebelah kiri, kerlipan lampu2 adalah dari Langkawi Lagoon Resort. Perdana Beach Resort, Port Langkasuka dan Pulapol. Juga cahaya dari Breakwater.



Ini capture Pulau Rebak Besar yang agak jelas.. kerlipan cahaya bot nelayan semakin bertambah dan semakin meriah, dan cahaya ini akan semakin bertambah semakin meningkat malam. Kemeriahannya nampak seperti sedang berlangsung pasar malam ditengah2 laut sana,

Capture dari arah kanan, bila hari semakin gelap, tujuan asalnya nak ambil gambar Star Cruize yang sedang berlabuh , tapi kamera telefon saya  agak lemah.


Satu lagi capture dengan tujuan nk ambik gambar Star Cruise dan kerlipan cahaya daripada kapal terbang yang sedang menuju ke Lapangan Terbang. Tapi masih gagal.

So, my dinner tonight is served infront of these scenic view, jemputlah datang ke Tanjung Sanctuary Langkawi :) 

Oh, lupa pulak, menu Dinner saya malam ini hanyalah Tropical Breeze (mocktail), Rusuk Rimba Senja with Selection of Tiny Bread and A plate of Tropical Fruits. 

Dah... sampai jumpa lagi. Ida.

No comments:

Post a Comment